Pizza med søtpotetbunn!



Om du er på jakt etter en glutenfri pizzabunn, en pizzabunn uten hvete, eller en pizzabunn med litt færre kalorier, eller bare vil prøvde noe nytt kan jeg anbefale pizzabunn med søtpotet. Jeg syntes den var MINST like god som vanlig pizzabunn. Jeg har laget den to ganger nå og flere ganger skal det bli!

Her er oppskriften:


Jeg putter søtpoteten i micro og baker den der til den er myk. Bland i egget og det melet du ønsker, jeg brukte en blanding av havremel og bokhvetemel. Krydder justerer du også litt selv og smaker til. Jeg ble fornøyd med litt pepper, salt og muskatnøtt.

Om du har mer eller mindre søtpotet spiller liten rolle, bare juster mengden mel litt på "slump".  Den ene gangen jeg lagde den var poteten veldig stor og da tok jeg litt mer mel, men kun 1 egg. Fungerte fint. Blir det veldig mye mer så vurder å ta ett egg til.. Se på konsistensen når du rører den sammen :)



Smør deigen ut på bakepapir, jeg sprayet papiret med stekespray først for å unngå at det skulle sette seg fast. Smør, olje, det du ønsker fungerer nok også veldig bra.



La pizzadeigen avkjøle seg litt etter å ha blitt stekt på 200 grader i 15-20 min. I min ovn ble det 20 min. La den bli litt sprø!



Topping etter ønske!



I ovnen igjen til osten er smeltet!







Nam nam nam!

 

2 kommentarer

01.07.2016 kl.14:16

Hei! Lurer påcahvormange kalorier om dagendu spiser? Både vedlikehold og vektnedgang.

totaltreningsglede

25.07.2016 kl.09:21

Anonym: Hei, dette med kalorier er veldig individuelt og jeg teller veldig sjeldent kalorier i hverdagen. Jeg vil anta at jeg varierer fra 1800-2800 og at jeg i snitt ligger på 2300 kcal. Hvis jeg vil ned i vekt er nok snittet på ca 2000 og da kutter jeg ut is og ekstra kos i helgene. Jeg har gått ned i vekt uten å telle kalorier også, kun ved å bruke sunn fornuft :) Den feilen de mange gjør når de skal ned i vekt er at de faktisk spiser for lite. Spiser man sundt kan man fint spise seg mett og trener man en del går man ned i vekt/fett%.

Skriv en ny kommentar

Marit, er 33 år og bor i Trondheim etter 7 år i Oslo. Jeg er gift med Thomas som også er utdannet som personlig trener og kostveileder. Er ansatt ved Maxpuls Crossfit her i Trondheim.

Bloggingen startet 6. august 2010 og motivasjonen for å blogge var å legge ut tips om trening og kosthold som var søkbart på nett for alle som spurte meg om råd. Seks dager senere ble det besluttet at jeg skulle stille i Atletic Fitness, Norway Open 26. september 2010 og NM 2. oktober 2010. Jeg kom på andre plass i Norway Open og vant min klasse i NM.

Bloggen handler om min hverdag, trening og kosthold. Jeg deler tips og artikler om trening, viser øvelser og håper å inspirere andre til å finne sin totale treningsglede! Jeg anser nå Fitness som et tilbakelagt kapittel og har nå fokus på ulike styrkeidretter. Jeg trener styrkeløft, vektløfting, egenvektstrening, crossfit inspirerte øvelser og støtteøvelser fra Fitness.

Om du trenger hjelp med trening og kosthold, kan jeg hjelpe deg! Jeg har drevet enkeltmannsforetak som PT siden 2008. Jeg har jobbet flere år i bla Elixia, Studio jobbsprek og Gympartner. Jeg tilbyr ulike pakker treningsveiledning. Alt fra å sette opp treningsprogrammer du selv følger, til tett oppfølging og ukentlig rapportering på kost og trening.

Send en mail til
totaltreningsglede@outlook.com
om du ønsker hjelp til å komme i gang eller ta treningen til neste nivå!

Sponsorer







Siste innlegg

hits