På diett mot NM i vektløfting 2016



Da har jeg sagt det høyt: jeg skal være med på NM i vektløfting 2016!! Jada, noen må jo være listefyll også og bidra med godt humør :)
Forutsetningene for å perse eller gjøre det bra i forhold til de andre er overhode ikke tilstede. Det er heller ikke derfor jeg har meldt meg på. Jeg hadde i høst et mål om å bli litt bedre i vektløfting og klarte derfor å kvalifisere meg til NM. Målet var også å samtidig øke i baseløftene i styrkeløft. Jeg var godt i gang med styrkeløften fram til jeg reiste på utenlandstjeneste i midten av desember. Siden den gang har det vært dårlig med tunge baseløft..

Kjørte en rolig baseøkt på søndag som var, ca 70% bare av max i bøy, benk, litt pullups og magetrening. Etter den økten var jeg veldig usikker på om det egentlig var noen vits å trene mot noen konkurranse nå. Styrkeløftkonkurransen jeg hadde siktet meg inn på i mars utgikk pga at jeg ikke kan reise bort den uken for å delta.

Sendte en mld til Ronny Fevåg som er den som har hjulpet meg litt med treningen siden våren i fjor. Det var ikke snakk om å IKKE delta i NM for å si det sånn! Som han så fint sa "jeg har fått i oppdrag av deg å holde deg gående, og da er det akkurat det jeg skal gjøre". Da er det bare mottatt, slutt! Ok, jeg skal være med! En ting er i hvert fall helt sikkert og det er at hadde jeg ikke satt meg det målet hadde det i hvert fall blitt lite vektløfting framover! Om en mnd er jeg litt bedre i vektløfting enn det jeg er akkurat i dag. Og det er målet mitt!

Ukes trening så langt:
Mandag: Vektløfting
Tirsdag: løping ute ca 6,7 km
Onsdag: løping ute ca 1 mil
Torsdag: Vektløfting
Fredag: workshop med Lasse Tufte og Funkygine på Maxpuls.

Er altså på workshop i dag og i morgen med Lasse Tufte og Funkygine, eller Jørgine som hun egentlig heter. Fokus på egenvektstrening og calisthenics. Noe var litt kjent og noe var nytt! Mye å lære og skal man virkelig bli god må man trene og øve MYE! Det er som de sier; øvelse gjør mester.. :)

Kommer mer om dette ila helgen og da med litt videoer også!



Da er denne kveldsmaten akkurat spist! Yoghurt 0,0% vanilje, med litt cottagecheese, jordbær, hassenøtter og litt frokostblanding uten sukker :)

Ja, så var det dette med diett da.. I vektløfting er det jo vektklasser. Og om jeg spiser akkurat det jeg vil når jeg vil ligger jeg midt i mellom to klasser! Så derfor lønner det seg for meg å gå ned 2-3 kg for å komme i en vektklasse under der jeg er akkurat nå. Hvordan jeg legger opp dette kommer jeg snart tilbake til :)

God fredagskveld folkens!

Marit :)

2 kommentarer

22.01.2016 kl.23:50

Heftig økt onsdagen!!

totaltreningsglede

23.01.2016 kl.20:53

Anonym: Haha, ja det var en lite skrivefeil der. 1 min skulle være 1 min! Det er rettet opp nå :)

Skriv en ny kommentar

Marit, er 33 år og bor i Trondheim etter 7 år i Oslo. Jeg er gift med Thomas som også er utdannet som personlig trener og kostveileder. Er ansatt ved Maxpuls Crossfit her i Trondheim.

Bloggingen startet 6. august 2010 og motivasjonen for å blogge var å legge ut tips om trening og kosthold som var søkbart på nett for alle som spurte meg om råd. Seks dager senere ble det besluttet at jeg skulle stille i Atletic Fitness, Norway Open 26. september 2010 og NM 2. oktober 2010. Jeg kom på andre plass i Norway Open og vant min klasse i NM.

Bloggen handler om min hverdag, trening og kosthold. Jeg deler tips og artikler om trening, viser øvelser og håper å inspirere andre til å finne sin totale treningsglede! Jeg anser nå Fitness som et tilbakelagt kapittel og har nå fokus på ulike styrkeidretter. Jeg trener styrkeløft, vektløfting, egenvektstrening, crossfit inspirerte øvelser og støtteøvelser fra Fitness.

Om du trenger hjelp med trening og kosthold, kan jeg hjelpe deg! Jeg har drevet enkeltmannsforetak som PT siden 2008. Jeg har jobbet flere år i bla Elixia, Studio jobbsprek og Gympartner. Jeg tilbyr ulike pakker treningsveiledning. Alt fra å sette opp treningsprogrammer du selv følger, til tett oppfølging og ukentlig rapportering på kost og trening.

Send en mail til
totaltreningsglede@outlook.com
om du ønsker hjelp til å komme i gang eller ta treningen til neste nivå!

Sponsorer







Siste innlegg

hits