3xfailure

Sist mandag var det test dag etter 2 mnd på Sheiko programmet. Før jeg startet på programmet hadde jeg 100kg i knebøy, 82,5 i benk (touch and go) og 125 i markløft. Jeg hadde forventninger om å øke litt i alle øvelser.

Starta med knebøy hvor målet var 105 kg. Etter et greit løft på 100 kg i knebøy og 2 forsøk på 105 uten å lykkes ble det ingen økning på denne øvelsen. Det siste løftet var lettere enn det første, men jeg kom ikke opp, det ble for tungt.

(video 100kg)



(video 105kg)


Videre var det benkpress og jeg bestemte at jeg denne gangen skulle teste med stopp slik at det ville blitt godkjent på en styrkeløft konkurranse. 82,5 med stopp gikk fint opp, men 85 ble litt for tungt dessverre. Så framgang, selv om det ikke er framgang i kg. Det er mye tyngre å holde stangen helt i ro før man presser den opp enn å bare kjøre touch and go.

(video 82,5)




Siste øvelse ut var markløft. Jeg prøvde meg jo på 130 kg sist gang og fikk da stanga opp fra gulvet, men uten å klare løftet. Etter et løft på 120 kg gikk vi derfor rett på 130. Stanga rikka seg ikke en mm fra gulvet. Den var som limt fast! Så ingen framgang der heller.

Total failure? Om jeg ser isolert sett på om jeg har økt i noen av øvelser i kg så er svaret JA. Om jeg ser på helheten de siste 2 mnd er svaret NEI. Løftene har blitt gradvis lettere utover perioden. Kostholdet har vært stabilt og vekta har minsket ca 1 kg. Merker at "lovehandelsene" er litt mindre. Jeg har ikke stresset med verken mat eller trening, men fått det til å fungere bra i hverdagen. Jeg veide meg på morgenen siden det var test dag og vekten viste 64,7kg (om noen vil sammenligne vekt kontra vekt i øvelsene)

Så hvorfor ingen framgang? Ja, hadde jeg bare hatt fasiten på det du! Jeg vet ikke, jeg hadde ikke dagen, var sliten etter ei lang jobbhelg med sene vakter. Når det er sagt jeg tror ikke det hadde gått om jeg prøvde igjen nå heller. Det er stor forskjell på å jobbe bare dagtid og ha faste rutiner kontra å jobbe dag, kveld og natt i skjønn forening og snu døgnet hver uke. Det er som å ha jetlag hver uke og det går uten tvil ut over treninga. Jeg får ikke gjort noe med jobbsituasjonen og ikke vil jeg gjøre det heller. Trening får være trening, jobben er viktigst! :)

Jeg følger nå det samme programmet, men har etter veiledning fra Ronny Fevåg lagt inn de potensielle løftene. Ronny har hjulpet meg med programmer og testing siden i vår. Programmet regner nå løftene ut fra 105 i bøy, 85 i benk og 130 i mark. Treningene framover vil bli tøffe med andre ord! Jeg går nå en mnd tilbake i programmet og kjører det samme, men da med tyngre vekter. Jeg rekker ikke få til å så mange økter for om 2 uker reiser jeg til utlandet for å jobbe i 1 mnd. Jeg får trent der også, men det er begrenset med tilgang til utstyr. Så da får jeg være kreativ og gjøre det beste ut av det!

Jeg skal klare løftene, men det kan nok ta litt tid nå som det blir alternativ trening en hel måned. Men jeg gleder meg til å reise og til å trene andre øvelser enn jeg pleier! En ting er i hvert fall sikkert! Jeg gir ikke opp!!
Bilderesultat for never give up crossfit
Ha en fin fin søndag!

Marit

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Marit, er 33 år og bor i Trondheim etter 7 år i Oslo. Jeg er gift med Thomas som også er utdannet som personlig trener og kostveileder. Er ansatt ved Maxpuls Crossfit her i Trondheim.

Bloggingen startet 6. august 2010 og motivasjonen for å blogge var å legge ut tips om trening og kosthold som var søkbart på nett for alle som spurte meg om råd. Seks dager senere ble det besluttet at jeg skulle stille i Atletic Fitness, Norway Open 26. september 2010 og NM 2. oktober 2010. Jeg kom på andre plass i Norway Open og vant min klasse i NM.

Bloggen handler om min hverdag, trening og kosthold. Jeg deler tips og artikler om trening, viser øvelser og håper å inspirere andre til å finne sin totale treningsglede! Jeg anser nå Fitness som et tilbakelagt kapittel og har nå fokus på ulike styrkeidretter. Jeg trener styrkeløft, vektløfting, egenvektstrening, crossfit inspirerte øvelser og støtteøvelser fra Fitness.

Om du trenger hjelp med trening og kosthold, kan jeg hjelpe deg! Jeg har drevet enkeltmannsforetak som PT siden 2008. Jeg har jobbet flere år i bla Elixia, Studio jobbsprek og Gympartner. Jeg tilbyr ulike pakker treningsveiledning. Alt fra å sette opp treningsprogrammer du selv følger, til tett oppfølging og ukentlig rapportering på kost og trening.

Send en mail til
totaltreningsglede@outlook.com
om du ønsker hjelp til å komme i gang eller ta treningen til neste nivå!

Sponsorer







Siste innlegg

hits