Når mannen bestemmer treningsklærne og litt mer om sheiko!

Er nå på 2. periode med Sheiko programmet. Hver periode er på 4 uker. I starten var det uvant med så mange sett og jeg kjente på kroppen at det var større mengde enn jeg har vært vant til på en god stund. Men kroppen den tilpasser seg og etter et par uker virker det mye mer overkommelig. Jeg kjenner at løftene nå er lettere enn de var for 1 mnd siden. I de første uka måtte jeg ha belte da jeg kjørte settene på 80kg, men nå går det helt fint uten :) Liker veldig godt å kunne kjøre så mye som mulig uten belte for å også få trent kjernen. Men på de tyngste løftene bruker jeg så klart belte for bedre sikkerhet og for å klare å skape et bedre buktrykk som gjør at jeg klarer å ta ut litt ekstra. Dette med belte eller ikke belte er et tema mange "eksperter" strides om. Jeg er ingen ekspert og har ikke tenkt å komme med noen fasit. Jeg gjør det jeg føler er rett for meg selv ut fra mine forutsetninger :) Altså: mengden uten belte, de tyngste løftene med!

Prøver å få til vektløfting innimellom også. Da må jeg ned til TAK (www.atletklubben.no) for å stå alene og trene på noe som er så teknisk krevende og som jeg ikke kan..må jeg få input fra noen som kan det. Fikk veldig god hjelp sist jeg var der og håper å klare å komme dit minst en dag i uka framover.

Vært lite løping i det siste, dessverre.. Så her er det forbedringspotensialet. Skal jeg bli GOD (få bedre kondis) på løping bør jeg nok kutte ned på beintreninga, så målet er bare å vedlikeholde den (lille) kapasiteten jeg har.

Her er de to treningene jeg har hatt i det siste. Det er 3 treninger i uka på dette programmet. Lagt opp til mandag, onsdag og fredag som utgangspunkt. Fredagsøkten er gjennomgående kortere og lettere enn de to andre.




Tips til litt sunnere Snickers: Knekkebrød med green peanøttsmør som har 99%peanøtter og
Philadelphia sjokoladepålegg som har ca halvparten av kaloriene du får i vanlig sjokopålegg! Det er så godt!!


I går ba jeg mannen om han ikke kunne finne fram treningsklær til meg.
Det gjorde han og under ser dere resultatet!


Dette er langt ut av comforzonen min og jeg hadde ALDRI dukket opp på trening på et offentlig sted slik! Jeg beundrer alle de som gjør det,
men jeg klarer det bare ikke. Blir så bevisst på hvordan magen henger og hvordan shortsen avdekker bulkene på lårene!
Joda, jeg vet jeg er helt normal.. Men jeg vil alltid ønske at sixpacken var der og at lårene ikke var SÅ store!
Uansett, sterk og glad og det er derfor jeg viser bilde!


Noen som har lest noen av bøkene nedenfor? Vurderer å investere!
Kom gjerne med anbefalinger om dere har noen:)

  


Ha en sporty kveld folkens!

Marit

2 kommentarer

Hehe, syntes mannen din valgte et kledelig outfit jeg :D

totaltreningsglede

03.11.2015 kl.21:44

Kristina sin vei: Haha, jo takk :) Han kler meg av og ikke opp hihi!

Skriv en ny kommentar

Marit, er 33 år og bor i Trondheim etter 7 år i Oslo. Jeg er gift med Thomas som også er utdannet som personlig trener og kostveileder. Er ansatt ved Maxpuls Crossfit her i Trondheim.

Bloggingen startet 6. august 2010 og motivasjonen for å blogge var å legge ut tips om trening og kosthold som var søkbart på nett for alle som spurte meg om råd. Seks dager senere ble det besluttet at jeg skulle stille i Atletic Fitness, Norway Open 26. september 2010 og NM 2. oktober 2010. Jeg kom på andre plass i Norway Open og vant min klasse i NM.

Bloggen handler om min hverdag, trening og kosthold. Jeg deler tips og artikler om trening, viser øvelser og håper å inspirere andre til å finne sin totale treningsglede! Jeg anser nå Fitness som et tilbakelagt kapittel og har nå fokus på ulike styrkeidretter. Jeg trener styrkeløft, vektløfting, egenvektstrening, crossfit inspirerte øvelser og støtteøvelser fra Fitness.

Om du trenger hjelp med trening og kosthold, kan jeg hjelpe deg! Jeg har drevet enkeltmannsforetak som PT siden 2008. Jeg har jobbet flere år i bla Elixia, Studio jobbsprek og Gympartner. Jeg tilbyr ulike pakker treningsveiledning. Alt fra å sette opp treningsprogrammer du selv følger, til tett oppfølging og ukentlig rapportering på kost og trening.

Send en mail til
totaltreningsglede@outlook.com
om du ønsker hjelp til å komme i gang eller ta treningen til neste nivå!

Sponsorer







Siste innlegg

hits