NIH Convention 2015

I helga var det den årlige Convention i regi av Norges Idrettshøgskole. En helg proppfull av treningstimer og foredrag for folk i treningsbransjen, men også for alle som har lyst å prøve noe nytt. Det er 2 år siden jeg var der sist så det var på tide å ta turen igjen.

Jeg hadde lagt opp til et hardt løp både lørdag og søndag med stort sett fysiske timer, kun et foredrag!

På lørdag var jeg blant annet med på time med crossfit Oslo, rompetrening med strikk, how to learn the human flag (se video ovenfor), lære håndstående, mental trening i praksis og en time med løpeteknikk. Veldig mye trening, veldig gøy og veldig nyttig kunnskap. Spesielt det jeg lærte på håndstående, så her skal jeg komme med tips til dere :)

På søndag rullet jeg baklengs ut av senga og startet dagen med en fantastisk deilig time som het yoga for atleter. Jeg har aldri vært noe fan av yoga, men den timen passet meg veldig bra, du jobbet med pusten, bevegelsesutslag og streaching. Videre ble det calisthenics med Lasse Tufte. Jeg kjøpte boka hans også med masse øvelser vi kan øve på videre. Hadde en time med kun teknikk på kettlebells snatch og avsluttet med hinderløp fra X-run! De hadde til slutt en lagkonkurranse, og vi vant! :)

Før jeg hastet meg (svett og jæ...) til Gardermoen fikk jeg med meg et foredrag om megareksi, veldig informativt og lærerrikt som jeg ønsker å dele med dere i et eget innlegg siden.

Her er noen bilder fra helga:

Denne skal jeg øve på med Thomas! Jeg syntes det var lettere å holde enn å gjøre back Level.. Men Thomas aka Ninja klarer det nok!



Håndstående parøvelse! Veldig gøy og greit å være flere til å hjelpe i starten! Det er så herlig på sånne arrangementer at alle hjelper og kommer med tips for at alle skal få det til best mulig :)

Stiftet et nytt bekjentskap i helgen! Vi var på mange av de samme timene. PT Janne Rossebø som jobber i Lillehammer.
Veldig hyggelig og sporty dame. Du kan lese om hva hun tilbyr om du bor i området her: http://www.dittmal.no/



Også var det Reebok shop der... gikk på en liten smell kan du si..



Elisabeth som er eier av www.gympartner.no var min følgesvenn hele helgen! Mer sporty dame skal du lete lenge etter :)



Velfortjent middag på lørdagskvelden fra art og sushi på Frogner!


Her er bilder fra løypa til X-Run. Er vi heldige kommer til Trondheim neste høst!











Pulsen steg fortere enn man skulle tro! Hopp over, ta med stokk på skuldra og komme seg opp bakker, balansere, dekkvelt, hoppe over og klatre over og ned! Gøy altså! Mottoet deres var "hvor tøff er du". For min del ble det heller en test i hvor langt ned i kjelleren jeg klarte å motivere meg for å gå.. Og siden det var konkurranse med premier fra Reebok klarte jeg å motivere meg såpass at vi vant i hvert fall :)


Sliten og fornøyd på søndagskveld!

Ha en sporty uke folkens!

Marit

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Marit, er 33 år og bor i Trondheim etter 7 år i Oslo. Jeg er gift med Thomas som også er utdannet som personlig trener og kostveileder. Er ansatt ved Maxpuls Crossfit her i Trondheim.

Bloggingen startet 6. august 2010 og motivasjonen for å blogge var å legge ut tips om trening og kosthold som var søkbart på nett for alle som spurte meg om råd. Seks dager senere ble det besluttet at jeg skulle stille i Atletic Fitness, Norway Open 26. september 2010 og NM 2. oktober 2010. Jeg kom på andre plass i Norway Open og vant min klasse i NM.

Bloggen handler om min hverdag, trening og kosthold. Jeg deler tips og artikler om trening, viser øvelser og håper å inspirere andre til å finne sin totale treningsglede! Jeg anser nå Fitness som et tilbakelagt kapittel og har nå fokus på ulike styrkeidretter. Jeg trener styrkeløft, vektløfting, egenvektstrening, crossfit inspirerte øvelser og støtteøvelser fra Fitness.

Om du trenger hjelp med trening og kosthold, kan jeg hjelpe deg! Jeg har drevet enkeltmannsforetak som PT siden 2008. Jeg har jobbet flere år i bla Elixia, Studio jobbsprek og Gympartner. Jeg tilbyr ulike pakker treningsveiledning. Alt fra å sette opp treningsprogrammer du selv følger, til tett oppfølging og ukentlig rapportering på kost og trening.

Send en mail til
totaltreningsglede@outlook.com
om du ønsker hjelp til å komme i gang eller ta treningen til neste nivå!

Sponsorer







Siste innlegg

hits