Kvalifisert til NM i vektløfting + innbakt speltpizza




Etter at jeg kom i gang med vektløftinga igjen har målet hele tiden vært NM i februar 2016. Siden jeg ikke har deltatt på noen stevner i år har jeg ikke vært kvalifisert for å være med. Planen var egentlig å vente en måned for å ha litt mer trening i kroppen før jeg prøvde å kvalifisere meg. Men siden jeg jobber skift er det ikke så lett å få alt til å klaffe med timeplanen. Derfor ble jeg med sist torsdag på stevne på TAK (www.atletklubben.no) i et forsøk på å klare det allikevel da jeg hadde faktisk fri den dagen!

Jeg veier ca 65 kg og går da i klassen for de som veier mellom 63 og 69 kg. NM kravet er å løfte totalt på de to øvelsene rykk og støt, 115 kg/poeng. Jeg testa litt noen dager i forveien og så at det kunne gå. Jeg starta rolig med rykk på 42 kg, 45 og til slutt 47. Teknikkmessig blir det for variabelt når det blir opp mot 50 så det var bare å safe. I støt starta jeg på 65, 67 og til slutt 70 kg. Totalt 117 kg som betyr sølvmerke og NM kvalifisert!

Det ga en boost til å fortsette med vektløftingen i høst og vinter!

Jeg har en liten plan om å stille i 63 kg klassen i NM. Egentlig mest fordi det er en styrkeløft konkurranse like etterpå jeg skal være med i og der bør jeg virkelig være i 63 kg klassen. Om jeg veier 65 kg i styrkeløft må jeg gå i samme klasse som de som veier opp til 72 kg. Det er mye Power i de kg så derfor er det nok strategisk lurt å heller prøve å gå ned 2 kg. MEN blir det stress så lar jeg det være. Det viktigste for meg er å delta, få godkjente løft og løfte tyngre enn jeg gjør nå! :)





Feiret NM kravet med innbakt speltlumpepizza. Det har gått veldig mye av det i det siste. Det er så enkelt og godt!



Pesto, pepperoni, ost og pizzakrydder!







Ta på det du liker på pizza. Jeg  varierer med kylling/kalkun pålegg, kokt skinke/hamburgerrygg,
spekeskinke, pepperoni, grillet kylling m.m.Ananas, sopp, løk, paprika - velg og vrak!



Kom over denne på MENY for de som må ha mat uten laktose. Den var helt grei i smaken, en fin variasjon.

Og når man først var på MENY var det bare å hamstre favorittkaffen :)



En nattevakt igjen på arbeidsplanen denne uka.
Så blir det Oslo fra torsdag av og NIH Convention i helga!

Ha en sporty dag!

Marit :)

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Marit, er 33 år og bor i Trondheim etter 7 år i Oslo. Jeg er gift med Thomas som også er utdannet som personlig trener og kostveileder. Er ansatt ved Maxpuls Crossfit her i Trondheim.

Bloggingen startet 6. august 2010 og motivasjonen for å blogge var å legge ut tips om trening og kosthold som var søkbart på nett for alle som spurte meg om råd. Seks dager senere ble det besluttet at jeg skulle stille i Atletic Fitness, Norway Open 26. september 2010 og NM 2. oktober 2010. Jeg kom på andre plass i Norway Open og vant min klasse i NM.

Bloggen handler om min hverdag, trening og kosthold. Jeg deler tips og artikler om trening, viser øvelser og håper å inspirere andre til å finne sin totale treningsglede! Jeg anser nå Fitness som et tilbakelagt kapittel og har nå fokus på ulike styrkeidretter. Jeg trener styrkeløft, vektløfting, egenvektstrening, crossfit inspirerte øvelser og støtteøvelser fra Fitness.

Om du trenger hjelp med trening og kosthold, kan jeg hjelpe deg! Jeg har drevet enkeltmannsforetak som PT siden 2008. Jeg har jobbet flere år i bla Elixia, Studio jobbsprek og Gympartner. Jeg tilbyr ulike pakker treningsveiledning. Alt fra å sette opp treningsprogrammer du selv følger, til tett oppfølging og ukentlig rapportering på kost og trening.

Send en mail til
totaltreningsglede@outlook.com
om du ønsker hjelp til å komme i gang eller ta treningen til neste nivå!

Sponsorer







Siste innlegg

hits